Babka k babce, prosperujú reťazce...

Autor: Ján Dulovič | 3.7.2014 o 10:39 | (upravené 3.7.2014 o 14:51) Karma článku: 4,53 | Prečítané:  712x

Akcia sem, akcia tam, lákajú nás na výhodné nákupy rôznymi akciami a zľavami. Obchodné reťazce majú niekedy zaujímavú marketingovú politiku. Nejdem menovať konkrétne, budem hovoriť všeobecne.

Zaujímavosť číslo jeden. Tlačím si košík medzi regálmi, pričom môjmu pohľadu neuniknú rôznymi farbami zvýraznené cenovky tovarov, ktoré majú naznačovať akciu, teda výhodný nákup. Väčšina ľudí nerieši a vloží do košíka. Bez uvažovania, veď akcia. Tovar ktorý, možno ani nepotrebujeme, no vidina ušetrenia  pár centov zakryje úvahu o končiacej záruke, pripadne nevedomosť o záruke nejakým zázračným spôsobom predlženej. Tovar, ktorý leží dlhy čas na sklade sa vypredá v krátkom čase, stačí psychologicky trik s optickým zvýraznením. Možno sa niekomu stalo aj to, že po takom výhodnom nákupe zistil, že vo vedľajšom markete tu istú vec ponúkajú ešte lacnejšie a bez nálepky „akcia“.

                                                      

Zaujímavosť číslo dva. Niekedy mi nedá a využijem nedôslednosť pracovníkov, ktorí pri označovaní tovaru akciovou cenovkou zabudnú vytiahnuť tu pôvodnú a viackrát som už zistil, že pôvodná cena výrobku bola taká istá, ba niekedy ešte výhodnejšia. Pousmejem sa a samozrejme, že takúto akciu nevyužijem, len v prípade, že tento tovar akútne nepotrebujem.

 

Zaujímavosť číslo tri. Zistím, že tovar v akcii je ešte v riadne v záruke a pôvodná cenovka naozaj prevyšuje momentálnu ponuku, teda ulakomím sa, zoberiem, doložím ďalšie veci, keďže poväčšine chodíme do reťazcov na väčšie nákupy, pokladňa, platba, auto alebo bus, dom, chladnička.... A čo paragón? Eufória z bločkovej lotérie už nejako upadla, tak poväčšine ho vyhodíme. Čo tak si ho pozrieť bezprostredne po zaplatení. Raz som zistil, že deklarované ceny v akciách aj bežných tovarov nejako nezodpovedajú tým na bločku. Spočiatku som to neriešil. Môže sa stať, že ďalšia nedôslednosť pracovníkov spôsobí jeho neprecenenie v registračných pokladniach. Pár centov, neriešim. No postupne pri takýchto bezprostredných kontrolách paragónov zisťujem, že sa to pomaličky začína stávať pravidlom. Či mi to bude trápne alebo nie, aj par centov sú peniaze, zastávka pri pulte zákazníkov a reklamácia. Divné pohľady pracovníkov, „prepáčte stane sa chyba“, pochopím, no ak ste svedkom takej to chyby, už neviem ani koľký krát, zdá sa to byť aj trochu podozrivé. Ak si predstavím, že takéto chyby nezaregistruje väčšia časť nakupujúcich, môže to hodiť zaujímavú sumu vo vrecku reťazcov.

 

Zaujímavosť číslo štyri. Len tak v krátkosti. Nakúpime potraviny, ktoré na váhu kladie pri blokovaní pokladník, zváži sa to, automaticky vyhodí cena. Samotný priebeh toho to aktu akosi nesledujeme. No možno by sme mali. Ja osobne som to ešte nesledoval, no po tom, ako mi známy dal informáciu o prázdnej váhe v nemenovanom reťazci, ktorá je asi tak citlivá, že odváži aj vlhkosť vzduchu, si už dám pozor. Zrozumiteľnejšie, na váhe nie je ešte nič, no už nejaký ten miligramik displej ukazuje.

 

Boli tu uvedené len štyri zaujímavosti a postrehy z nákupov v obchodných reťazcoch, verím že ich existuje aj viac, čo by mohol byt priestor aj pre ostatných. Ako už bolo spomenuté v názve úvahy, obchodne reťazce tiež berú porekadlo o babkách a krpcoch vážnejšie. Škoda, že na úkor niekedy nič netušiacich ľudí. Veď ide len o centíky, no pri kvante zákazníkov, ktorí sa denne premelú v prevádzkach nákupných reťazcov, bude nielen na kapce.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Gašpar podporil konšpirácie, vyvolal pochybnosti o šéfovi polície

Podpis pod vyhlásením plným dezinformácií by mal Gašpar podľa prezidenta Kisku vysvetliť.

EKONOMIKA

Nezamestnaní opravujú hrady za milióny, niektorí chodia do práce opití

Na projekte pracujú ľudia sedem mesiacov.

PRIMÁR

Chrípka prerástla do celoslovenskej epidémie

Počet chorých za uplynulé týždne vzrástol o tretinu, očkovaných je primálo.


Už ste čítali?