Nie si na Facebooku, nežiješ! Aspoň pre reklamu.

Autor: Ján Dulovič | 2.12.2014 o 14:56 | (upravené 2.12.2014 o 15:05) Karma článku: 3,15 | Prečítané:  246x

Ty nie si na Facebooku? To ako keby si neexistoval. Povedal mi raz dávno známy, keď som mu vravel, že ešte nemám konto na tejto sociálnej sieti. Fenomén F, ktorý v roku 2004 vymyslel a spustil istý Marek „Cukrovýkopec“ si podmanil svet. Marek na ňom zbohatol a bohatne naďalej novými sofistikovanými metódami, ktoré aplikuje do podmienok používania.  Mnohokrát bez vedomia jeho používateľov. 

Možno si niektorí všimli, že sa na FB začala na profiloch mnohých užívateľoch šíriť správa v znení:

V reakcii na novú politiku FB vás informujem, že všetky moje osobné údaje, ilustrácie, kresby, články, karikatúry, obrázky, fotografie, videá, atď., Sú predmetom mojich autorských práv (v súlade s Bernským dohovorom).
Pre komerčné využitie všetkých vyššie uvedených predmetov autorského práva je v danom prípade vyžadovaný môj písomný súhlas!
FB je teraz verejná spoločnosť. Preto sa všetkým používateľom sociálnej siete odporúča umiestniť na svojich stránkach podobné "oznámenie o súkromí", inak (ak toto oznámenie nebolo na internetových stránkach aspoň raz zverejnené), je automaticky umožnené využívať vaše osobné údaje, vaše fotografie a informácie uverejnené v správach na stránkach vášho profilu.
...
Každý, kto číta tento text, ho môže skopírovať na svoj profil na FB. Vďaka tomu budete chránení autorským zákonom.
Touto správou informujem Facebook o tom, že šírenie, kopírovanie, využívanie mojich osobných údajov, alebo akejkoľvek inej akcie vo vzťahu k môjmu profilu na sociálnej sieti je bez môjho povolenia zakázané. Tento zákaz sa vzťahuje aj na zamestnancov, študentov, agentov alebo akýkoľvek iný personál, ktorý je týmto alebo iným spôsobom zmluvne spojený s Facebookom.

Čo to znamená? Spoločnosť Facebook sa od prvého januára 2015 zase rozhodla zmeniť podmienky používania pre svojich „závislých“. Tvrdí, že je to ďalšie zlepšenie siete pre široké publikum. Facebook však mieni podľa svojho zváženia predávať osobné údaje, ako mena fotky a všetko to čo tam zavesíme firmám, resp. inzerentom, ktorí týmto zhodnotia produktivitu predaja svojich produktov.

Napr. Mám na FB v informáciách uvedené, že medzi moje záujmy patrí napr. beh.  FB to vyhodnotí a mňa aj s inými podobnými ponúkne nejakej firme, čo sa zaoberá výrobou bežeckej obuvi. Tým pádom sa nám vo FB rozhraní budú zobrazovať reklamy na túto obuv od tej konkrétnej firmy. Od firmy, ktorá za poskytnutú príležitosť od FB zaplatila najvyššiu sumu. Teda, aj keď je na trhu možno kvalitnejšia obuv, budú tí, ktorí radi behajú podvedome „masírovaní“ reklamou spomínanej firmy prostredníctvom FB.

Facebook sa vraj ohradil tým, že tento spôsob reklamy je cielenejší. Napríklad, ak máte v profile uvedené bydlisko, bude Vám ponúkať firmy z najbližšieho okolia. Tým Vám uľahčí rozhodovanie a ušetrí čas.

V konečnom dôsledku je to klasická reklamná politika. Kde niekto ponúka lukratívny priestor na reklamu tomu najlukratívnejšiemu dopytu.

To že na to použije všetky údaje, ktoré mu niekto zveril v domnienke zachovania súkromia a diskrétnosti neplatí. A nepomôže nám ani to spomínané vyhlásenie, ktoré začalo na  FB kolovať.

Pretože Facebook je aj bol súkromná firma, a akékoľvek informácie, ktoré mu zveríte, stávajú sa akoby jeho majetkom. Najúčinnejším spôsobom, ako sa tomu všetkému vyhnúť, je zo siete odísť.

No kto by sa dnes vzdával takého "pohodlia"? Aj ked týmto podporujeme len zisk vyvolených...

Dnes už asi doslova platí, že keď nie si na FB, nežiješ. Aspoň v sociálnej interakcii.Toho sú si ľudia okolo Mareka vedomí.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Zrušenie amnestií podporila väčšina, Mečiara podržia Smer a SNS

Parlament schválil aj vládnu deklaráciu, ktorá amnestie odsudzuje.

TECH

Astronómovia objavili čudné kvantové pokrútenie vo vesmíre

Zvláštny fenomén kvantovej fyzika sa objavil pri exotickej hviezde.


Už ste čítali?